Lite nya ordningsregler!

Lägg ut era kort som ni vill sälja eller köpa här.

Moderator: Reborn

Reborn
Site owner
Kontakt:

Lite nya ordningsregler!

Inlägg av Reborn »

Var vänliga och begränsa trådarna till 1 säljes och 1 köpes per person.
Ha inte 2-5 olika trådar för olika produkter utan lägg allt i samma så fler har möjlighet att vara på första sidan.

Max 1 bump per dag!!

Mvh
Andreas
Användarvisningsbild
Grängan87

Re: Lite nya ordningsregler!

Inlägg av Grängan87 »

Låter som en bra idé, dock kommer en fråga på det.

Jag som har 3 trådar, en bytes, en want base och en want Lemieux. Om jag flyttar min tradelist till Tradelist-tråden, vilket jag tänkt göra. Uppfyller jag då den nya regeln?

Följdfråga också.

Kommer du gå in och rensa bort trådar från forumet eller är tanken att vi som har 3 trådar igång kan fortsätta men inte ska skapa nya trådar med listor?

Känner att det kan behövas lite "mer" för att fullt förstå regeln som jag ändå tycker är bra. Men vad är tidsramen osv för att det ska uppfyllas?

/ Mattias
Reborn
Site owner
Kontakt:

Inlägg av Reborn »

Grängan87 skrev:Låter som en bra idé, dock kommer en fråga på det.

Jag som har 3 trådar, en bytes, en want base och en want Lemieux. Om jag flyttar min tradelist till Tradelist-tråden, vilket jag tänkt göra. Uppfyller jag då den nya regeln?

Följdfråga också.

Kommer du gå in och rensa bort trådar från forumet eller är tanken att vi som har 3 trådar igång kan fortsätta men inte ska skapa nya trådar med listor?

Känner att det kan behövas lite "mer" för att fullt förstå regeln som jag ändå tycker är bra. Men vad är tidsramen osv för att det ska uppfyllas?

/ Mattias
Regeln gäller just nu enbart säljes/köpes , men är ju självklart bra om man håller trådarna nere till 1 i dem andra oxå.
Alltså i denna del så blir det max 2 trådar eftersom forumsdelen heter säljes/köpes. Så man får man en tråd för säljes och en för köpes.
Ett bra exempel är Sortgulds tråd där han uppdaterar i tråden istället för att skapar nya för varje gång han får in nya kort.

Tidsramen ja det finns det väl ingen direkt utan jag antar att dem flesta använder sunt förnuft och fixar till det så snabbt som möjligt.

Wantlist base och want Lemieux kan du ju enkelt slå ihop till en tråd, men just nu tillåter jag flera i wantlist delen.
Tradelist ska ju ligga i antingen bytes forumet eller lägg till din byteslista.

Jag kommer inte gå in och rensa bort trådar utan att säga till.

/Andreas
Användarvisningsbild
Grängan87

Inlägg av Grängan87 »

Reborn skrev:
Grängan87 skrev:Låter som en bra idé, dock kommer en fråga på det.

Följdfråga också.

/ Mattias
Regeln gäller just nu enbart säljes/köpes , men är ju självklart bra om man håller trådarna nere till 1 i dem andra oxå.
Alltså i denna del så blir det max 2 trådar eftersom forumsdelen heter säljes/köpes. Så man får man en tråd för säljes och en för köpes.
Ett bra exempel är Sortgulds tråd där han uppdaterar i tråden istället för att skapar nya för varje gång han får in nya kort.

Tidsramen ja det finns det väl ingen direkt utan jag antar att dem flesta använder sunt förnuft och fixar till det så snabbt som möjligt.

Wantlist base och want Lemieux kan du ju enkelt slå ihop till en tråd, men just nu tillåter jag flera i wantlist delen.
Tradelist ska ju ligga i antingen bytes forumet eller lägg till din byteslista.

Jag kommer inte gå in och rensa bort trådar utan att säga till.

/Andreas
Gott,

Sortgulds tråd är ett bra exempel tycker jag även om jag nog vill köra vidare på att ha en wantlist base och en wantlist Lemieux. Om du tar en snabbtitt på båda ser du att det blir grymt mycke för en tråd. Det man jagar "drunknar" i för mycke kort.

Däremot har jag flyttat min tradelist till rätt ställe så du kan plocka bort den från Köp/säljes.

/ Mattias
Reborn
Site owner
Kontakt:

Inlägg av Reborn »

Just därför jag bara har denna regel här just nu.
Övriga forum är inget krav just nu pga av som du säger blir mycket information för en tråd för vissa.

Mvh
Andreas
Användarvisningsbild
Linus
Moderator

Inlägg av Linus »

Bumpar denna för att påminna om reglerna.
Tack så mycket. :)
Vet inte riktigt vad jag samlar än...
Användarvisningsbild
Linus
Moderator

Inlägg av Linus »

Många nya som droppar in så jag bumpar denna. :D
Vet inte riktigt vad jag samlar än...
Skriv svar