2015 NSCC Chicago - Swedish Invasion

Snacka lite skit om allt möjligt här.

Moderator: Reborn

Användarvisningsbild
HolmbergsCorner
Moderator

2015 NSCC Chicago - Swedish Invasion

Inlägg av HolmbergsCorner »

Hejsan allihopa.

Jag har ett relativt ambitiöst projekt på gång vad gäller 2015 års NSCC (The National Sports Collectors Convention) i Chicago. För er som mot förmodan inte vet vad det är för något så kan jag berätta att det är ett konvent för människor som oss. Som gillar att samla på allt möjligt inom sportvärlden.

Min förhoppning är att åtminstone jag själv skall åka över till USA och besöka detta konvent under 2015, eller denna mässa kanske man skall kalla det för. Det jag härmed undrar är ifall det är fler från detta underbara forum som kanske redan nu sitter i de banorna att man vill åka över, besöka, se, snacka och framförallt handla, byta och sälja kort & annat sportrelaterat?

Som ett litet sidoprojekt till detta så har jag funderingar på att, ifall vi råkar bli 5-10 stycken, eller fler, ha en liten "pott" som vi tar med oss till Chicago. Vad som menas med det och vad poängen är med det kommer jobbas ut under årets gång fram tills det är dags. Första tanken är att för varje byte och/eller försäljning som registreras i antingen denna tråden eller en sidotråd som skapas, så lägger jag och de som skall åka med över, en slant till potten. Något som förhoppningsvis ökar bytes- och köp/sälj-frekvensen ytterligare på forumet och kanske t.o.m. får fler att vilja bege sig över Atlanten. Potten kan exempelvis användas till ett eller flera gemensamma break, ett gemensamt besök på en sevärdhet eller något annat som alla kan ha nytta av.

Information
Datum: 29:e Juli - 2:e Augusti, 2015
Plats: Donald E Stephens Convention Center Rosemont IL

Ytterligare information om standardfrågorna: När, Var, Hur, Varför och Vem, kommer givetvis uppdateras regelbundet.

Om ni har några tankar, funderingar, frågor eller förslag så är det bara att höra av er. Antingen via PM eller i denna tråd.
MattiasH

Re: 2015 NSCC Chicago - Swedish Invasion

Inlägg av MattiasH »

Blev det något av det här? Jag har funderat på samma sak, men visste inte om det fanns intresse här hemma.. (innan jag hittade hit)
Larry Gura - Paul Goldschmidt - Chase Utley - Sergei Fedorov - Pete Maravich - 2013 Bowman sterling - 1978 topps basketball 1978 topps baseball - 1974 topps football
Skriv svar