Tänkte att vi kunde komma överens om korrekt metod att skicka kort.
Har hännt mig väldigt mycke den senaste tiden att kort kommer löst i ett vitt vanligt kuvert.
Jag tänkte att om vi alla kommer överens om en metod så behöver ingen bli irriterad eller ledsen.
Har även hört att frakt kostnad spelar en stor roll i detta men för min del så känner jag att sånnt jämnar ut sig i slut ändan.
Ena traden så skickar jag ett kort och får fem men i nästa trade kanske jag skickar tio kort och får ett tillbaka = frakt kostnad +-0.
Eller tänker jag snett?
Kom gärna med synpunkter.
Hur jag vill att kort skall skickas:
Exempel nr 1:
Gäller ett kort, kortet placeras i en liten mjuk plastficka (softsleve tror jag de heter), sen placeras det i en hård plastficka (toploader), en liten tejpbit som trycker ihop toploadern högst upp är också uppskattat helst frystejp då den lämmnar minst skador efter sig, sen i en större plastficka som täcker hela kortet (teambag) och till sist läggs hela detta lilla paket i ett bubbelkuvert.
Om kortet är av lite dyrare karaktär uppskattas även decoys runt kortet för stabilitet.
Exempel nr 2:
Gäller tio kort, samma förfarande som ovan fast uppdelade i tjocka toploaders, Går även bra att skicka i plastlåder, (finns 10 kortsplastlåder för 6 kr)
Material brukar vara relativit lätt att få tag på. Kostar inte många kronor extra för att korten ska komma fram hela och rena.

Jag, liksom många andra, har en stor mängd av dessa material till övers så är man ny som sammlare och inte har material för att skicka på detta vis ta gärna kontakt med den personen du byter med och förklara hur det ligger till innan korten skickas så kan ni säkert hjälpas åt till en bra lösning.
Våga fråga!

Här är ett youtubeklipp om hur jag skickar kort:
https://www.youtube.com/watch?v=YvqyzY51Odk
Mvh/
Linus